Al het hele jaar ondervind Apple een terugval in de verkopen van de iPad. Ondanks dat Apple jaarlijks een nieuwe tablet op de markt brengt dalen de verkopen al maanden en dit baat Apple enige zorgen. De verkoop van de iPad zat juist in de lift, maar door de komst van goedkopere tablets is de concurrentie toegenomen en daarbij komt kijken dat consumenten langer met een iPad doen dan in eerste instantie gedacht werd.
Nu heeft Apple wederom een klap gekregen in de verkoopaantallen van de iPad. Dit heeft allemaal te maken met de komst van de iPhone 6 en iPhone 6 Plus. Door de komst van de grotere toestellen zou de iPad Mini helemaal niet meer aangeschaft worden door consumenten en dat heeft te maken dat het verschil in formaat tussen de iPad Mini en de iPhone 6 Plus minimaal is.
Apple heeft ook geen rekening gehouden dat consumenten veel langer met een iPad doen dan met een iPhone. De meeste consumenten nemen om de twee jaar een nieuwe iPhone omdat ze dan de mogelijkheid krijgen om in combinatie met een nieuw mobiel telefoon abonnement goedkoper een nieuwe iPhone aan te schaffen. Dit geldt bij een iPad minder of niet. Dit is mede een oorzaak dat de verkopen dalen.
Binnenkort komt Apple wederom met een nieuwe generatie van de iPad en hopelijk is het apparaat nu wel weer revolutionair dat consumenten naast de iPhone 6 Plus ook de iPad Air 2 gaan kopen.