September jongstleden presenteerde Apple de langverwachte Apple Watch. Het slimme horloge van Apple werd enorm goed ontvangen, alleen was vrijwel iedereen teleurgesteld over het feit dat het horloge pas begin 2015 verkrijgbaar zal gaan worden. De tijd tussen de aankondiging en de verkrijgbaarheid van Apple Watch is veel te lang.
Consumenten stellen zich opeens afwachtend op tegenover de Apple Watch. Was iedereen in eerste instantie nog lovend over het nieuwe gadget van Apple, nu zijn steeds minder mensen van plan om de Apple Watch te gaan aanschaffen. Zakenbank Piper Jaffray heeft dit naar buiten gebracht, nadat zij een representatief onderzoek heeft verricht onder duizenden Amerikanen. Slechts 7 procent van de ondervraagden die in het bezit zijn van een iPhone zijn nog van plan de Apple Watch te kopen. Het grootste hekelpunt van het slimme horloge van Apple is dat het alleen in combinatie met een iPhone werkt.
In september heeft de zakenbank Piper Jaffray een zelfde representatief onderzoek gehouden en toen gaf nog 10 procent van de duizenden ondervraagden aan van plan te zijn een Apple Watch te kopen. Apple heeft tijdens de presentatie van de Apple Watch aangegeven dat het slimme horloge begin 2015 verkrijgbaar zal zijn, echter analisten denken dat Apple dit niet kan nakomen en schatten dat de Apple Watch pas in het tweede kwartaal van 2015 leverbaar zal worden in de eerste landen.
Apple-analist Gene Munster verwacht voor 2015 dat er slechts tussen de 8 en 10 miljoen exemplaren van de Apple Watch wereldwijd verkocht zullen gaan worden. Hij zegt eveneens: Iedereen gelooft in het nieuwe product van Apple, maar desondanks zal de verkoop het eerste jaar bescheiden zijn.
Ben jij nog van plan om de Apple Watch te kopen? Of ben je inmiddels ook al van gedachten verandert. In Nederland is iedereen sowieso terughoudend tegenover slimme horloges, dit is bij onze zuiderburen wel anders. In België kijken ze echt uit naar de komst van de Apple Watch. Vooralsnog blijft het wachten tot het nieuwe product van Apple op de markt komt.