Apple is wederom het meest waardevolle merk ter wereld. De Amerikaanse techgigant heeft na een jaar niet op de allereerste plaats te staan de plek weer verovert van Google. Althans dat stelt marktonderzoeker Millward Brown in zijn jaarlijkse lijst ‘Top 100 Global Brands’. In deze lijst gaat het om de waarde van de merknaam, niet om de waarde van het bedrijf zelf.
In de periode van 2011 tot en met 2013 stond Apple ook al bovenaan de ranglijst van ‘Top 100 Global Brands’ van Millward Brown. De techgigant uit Cupertino moest vorig jaar zijn plek afstaan aan Google. Dit bedrijf is een geduchte concurrent in de lijst van Apple want Google stond ook in de periode van 2007 tot en met 2010 bovenaan de lijst.
Apple heeft een geschatte waarde van 247 miljard dollar, omgerekend 226,6 miljard euro. Dit is een stijging van maar liefst 67 procent ten opzichte van een jaar eerder. Apple was vorig jaar rond dezelfde tijd nog goed voor een geschatte waarde van 147,9 miljard dollar. De stijging van 67 procent heeft Apple volledig te danken aan het ongelooflijke succes van de iPhone 6 en iPhone 6 Plus en de onlangs geïntroduceerde Apple Watch.
Wat brengt Apple ons in de toekomst
Marktanalisten kijken alweer naar de toekomst en ze kijken vooral met smart naar wat er komen gaat bij de techgigant uit Cupertino. In de geruchtenstroom wordt er al buitengewoon veel gesproken over de komst van de iPhone 6s en iPhone 6s Plus. Deze twee toestellen zullen de iPhone 6 en iPhone 6 Plus moeten opvolgen. Volgens de geruchten worden de toestellen wederom spectaculair.